Desertec

כמה שטח צריך כדי לספק את כל האנרגיה החשמלית הדרושה לעולם ב-2050?

הארגון Desertec יוזם שיתוף פעולה בין מדינות אירופה לצפון אפריקה והמרכז התיכון (אנחנו בין השאר? ) לשם בניית כמות אדירה של תחנות תרמו-סולאריות בצפון אפריקה. התמונה למעלה ממחישה כמה מעט שטח צריך כדי לספק את כל האנרגיה שלנו מהשמש – הריבוע האדום העליון. לחצו על התמונה להגדלה.
90,000 קמ”ר. 4 פעמים ישראל כולה. לא הרבה ביחס לעולם.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Desertec

  1. alonzo says:

    זה לא באמת המחשה מלאה, השאלה היא איזה צפיפות ריאלית ניתן לבנות? אתה צריך שטח נוסף, הברוטו גדול מהנטו. אבל גם אם זה פקטור של 10, זה מעניין. כמובן, אולי פקטור של 10 הוא קטן מדי?

  2. חנן says:

    למה לא, אלא מספרים אמיתיים. זה השטח שצריך עם טכנולוגיה קיימת. לא פחות ולא יותר. הם מתבססים על טכנולוגיה ישראלית ידועה , בסיס לוז, ועל קווי מתח גבוה DC .יש פרטים מלאים באתר שלהם, white paper.

  3. אהלן חנן
    נפגשנו בקורס הטורבינות בנתיב הל”ה
    דיברנו על האנרגיה הקינטית של הרוח
    צור עימי קשר למייל יש לי חדשות מעניינות

Leave a Reply

Your email address will not be published.