הלוואי עלינו

הנה קטע מצוטט מכתבה שקראתי הרגע:

“At first, I picked an e-bike because I couldn’t stand the sickening smell of gas from my scooter,” says Zhang Dengming, 50, a construction supervisor in Shanghai. “But after a while, I realized that e-bikes are actually much safer than motorcycles, and better for the environment. Although e-bikes are generally slower than gas scooters, I find them fast enough for my daily commutes. Their price, which is typically just over 2,000 renminbi ($290) is also more acceptable, so I don’t feel as bad when they get stolen.”

האמת – זה תמיד מבאס כשגונבים לך אופניים. אבל אם אופניים חשמליים פשוטים היו עולים פה 1200 ש”ח אולי באמת היינו פחות מבואסים… צריך להזכיר שמשרד התחבורה עובר בימים אלה על התקנת תקנות לאופניים חשמליים, ואני מקווה שיהיה לנו שוק אמיתי של אופניים חשמליים בקרוב שיוריד את המחירים מ-5500-3500 ש”ח, או לחלופין, כי עם 3500 אני חושב שאפשר לחיות, יעלה את איכותם ורמתם, מעבר לנוכחית.
הכתבה מדברת על הניסיון הסיני, עם הכמות הדימיונית של אופניים חשמליים שיש שם – כ-100 מיליון!! לעומת 25 מיליון מכוניות. ולא נדמה שזה ישתנה, להפך – המדינה כבר שנים מעודדת שם אופניים חשמליים, ע”י מקלות לטוסטוסים מזהמים וגזרים לתחבורה נקיה, והמגמה של קניית רכבים עולה באופניים חשמליים את זו של המכוניות.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to הלוואי עלינו

  1. daniella says:

    שלום חנן
    אני שוקלת לעבור בשנה הבאה לירושלים והייתי רוצה לדעת עוד על אופניים חשמליות- כמה עולה להרכיב את המצבר, והאם זה יספיק לי בהרי ירושלים?

    תודה

    ד

  2. חנן says:

    שלום דניאלה,
    העלות תלויה בקיטים. המחירים היום נעים בין 2500-5500 ש”ח לערך.
    אני ממליץ לרכוש מצברי ליתיום, למרות שיקרים יותר. חווית הרכיבה הרבה יותר נעימה – הם פשוט שוקלים חצי.
    בהרי ירושלים את רוצה מנוע לפחות 350 וואט.
    הטווח שלך לא יהיה גדול אם תשתמשי במנוע בלבד, האופניים החשמליים צריכים להיות אופניים שמפדלים אותם במישורים הקצרים בין העליות, ומשתמשים במנוע כדי לשטח עליות. אז תוכלי להגיע גם לטווח של 10 ק”מ+ בין הטענה להטענה. זה כמובן גס, ותלוי בעליות ובאופן הרכיבה שלך.

    חנן

Leave a Reply

Your email address will not be published.