coolerado

חבר שלח לי את הלינק הזה אתמול. משהו מהפכני! חסכון אדיר במיזוג! האתר והסרטים בו מבטיחים הרבה. בינתיים, עדיין לא ברור לי מה נכון ומה לא. מדובר בקרור באידוי. לא משהו חדש בתור קונספט. אבל עם פיתול חדש. קרור עקיף באידוי, עם מספר שלבים. הם טוענים לשתי נקודות עיקריות:

  • האוויר שנכנס לחדר הוא יבש (עם לחות נמוכה).
  • האוויר יכול לרדת לטמפרטורה הקרובה לזו של נקודת הטל

הנקודה הראשונה אפשרית וידועה. בקרור רגיל באידוי, מה שעובד רק במקומות מספיק יבשים (לא תל אביב), האוויר מוזרם דרך ספוג מלא מים, המים מתאדים ומקררים את האוויר בתהליך, שיוצא קריר ולח. כדי להכניס אוויר יבש וקריר, פשוט צריך להשתמש במחליף חם – בצינור אחד האוויר הלח, ובשני האוויר היבש. כמובן שיש איבודים, ולכן התוצאה מעט פחות קרירה – אך יבשה.

לגבי הנקודה השניה, אני לא בטוח אם זה אפשרי. והם טוענים לא רק לזה, אלא גם לכך שהם יודעים לעשות את זה באזורים לחים. יש להם איזושהוא “heat and mass transfer system” (אבראקדאברא!) שמשתמש במספר מחזורי קירור ואידוי.
טוב, זמן לעשות חושבים.

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.