תגידו כן לKen

פעם שניה בשבוע האחרון שאני שומע את Ken Zweibel מדבר על אנרגיה סולארית ורכבים היברידיים, כשילוב שיחלץ אותנו מהתלות בנפט. את המצגת הזו הוא העביר בכנס האנרגיה בשבוע שעבר, ושלשום במכון וויצמן. כבר כתבתי עליו קודם, אבל הערה שהעירה מרי בסוף ההרצאה דורשת איזכור.
בסין כידוע השימוש באופניים וטוסטוסים חשמליים מרקיע שחקים. מרי טענה שבשנגחאי כבר 2% מהטוסטוסים הם חשמליים.
כולנו מכירים את הטענה שהשקט של הרכבים החשמליים יגרום לתאונות, אבל בסין המצב הרבה יותר קשה. כדי לחסוך בחשמל, מסתבר שהרבה רוכבים פשוט לא מדליקים אורות בלילה! לא נשמע, לא נראה – לא קל…
האמת, שטווח נוסף לא ממש יצא להם מזה. מנוע אופיני צורך כ-100 וואט בנסיעה, ופנס לדים (זה מה שהולך היום, קשה לי להאמין שיש למישהו נורת להט) צורך כ-1-2 וואט. אבל זה בטוח עוזר פסיכולוגית!

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to תגידו כן לKen

  1. ערן says:

    שלום,
    למישהו יש נסיון עם פנסי LED סולאריים לאופניים?
    אלה שנמכרים בדולרים בודדים
    בE BAY?

    למישהו יש ניסיון עם יבוא אישי של קיט לאופנים חשמליים CYCLONE
    מבחינת מיסוי ומכס?

Leave a Reply

Your email address will not be published.