סוף שבוע בבוסטון – עצמאות בסגנון האמריקאי

מה עושים יום שלם בבוסטון? טוב, חצי יום, הסתובבתי בחנות של apple ובמספר חנויות אופניים.
אבל לאחר רביצה קלה ב-boston common נכנסתי לביתן התירותי של המקום, ונרשמתי לסיור רגלי לאורך ה-freedom trail.

הסיפורים הקטנים הם תמיד מעניינים.

כיפת בית המחוקקים של מסצוסטס מכוסה לה זהב. יותר ממיליון דולר של זהב אם להיות מדויקים. במקור, אלה היו עלי נחושת, אך מתישהוא זה שונה.
סמואל אדמס, מהבירה המפורסמת, היה פוליטיקאי מכוער ומסריח במיוחד (מסתבר שהתמונה על הבירה היא בכלל של Paul Rivere, גיבור אמריקאי אחר של מלחמת העצמאות – שפשוט נראה הרבה יותר טוב), שהרביץ את אחד מהספינים הראשונים בהיסטורית הפוליטיקה האמריקאית. כל עסקי מלחמת העצמאות התחילו סביב טבח שהתרחש בבוסטון. והסיפור שמוכר לכל אזרח אמריקאי הוא ההתגרות של החיילים הבריטיים בתושבי הקולוניה הבריטית המסכנים, שנגמרה בהרג של אזרחים חפים מפשע. אך הסיפור האמיתי מסובך יותר. למעשה, באותה תקופה היה מספר החברים בכנופיות בבוסטון גדול מהרגיל. רוב החבים בהם היו אזרחים שהפסידו את עבודתם לחיילים בריטיים, שקבלו אישור ל”עבוד מהצד”, וגבו שכר נמוך מהתושבים המקומיים, שכן זו לא היתה הפרנסה היחידה שלהם. סמואל אדמס לא התקשה לגייס את המובטלים המדוכדכים לשורות המהפכה – ה-sons of liberty כפי שכינו עצמם. באותו ערב, תקרית מינורית בין חיילים לתושב הקולוניה הדליקה מהומה, שלובתה ע”י קהל הכנופיות שהתאסף סביב. ההתגרות של חביר הכנופיות לא הפסיקה, והם זרקו אבנים על החיילים הבריטים שסרבו לירות בקהל הלא חמוש (הכל תמיד נשמע כל כך מוכר…). לבסוף, חייל בריטי חטף אבן בראש, החל לדמם, ובאקט של עצבים וטרוף ירה לזורק האבן ישר בראש. צעקות ה-fire! fire you cowards! fire! של הכנופיות בילבלו את החיילים, שחשבו שקיבלו פקודה לירות, והם ירו לתוך הקהל. והשאר – הסטוריה.

הנה מדריך הסיור, לבוש בבגדי חייל אמריקאי מהפכני.

הבחור מעביר את הסיור כבר 34 שנים, והיו לו סיפורים רבים ומעניינים לספר.

תמונות מהעיר –

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to סוף שבוע בבוסטון – עצמאות בסגנון האמריקאי

  1. Joel says:

    Hey! Thats MY T-shirt!!
    (the AMA)

Leave a Reply

Your email address will not be published.