הסבת אופניים נוספת

 

אתמול הסבנו זוג אופניים ישן של גילי לאופניים חשמליות, במועדון הטיסנים בר”ג (ביאליק 32). תמונות של תהליך ההרכבה בקישור הזה. הקיט הוא קיט גלגל קדמי, מה שאומר פשוט הוצאה של גלגל האופניים הקדמי (פתיחת זוג ברגים, שחרור המעצור ושליפה) והכנסת הגלגל החדש, פלוס צמיג ופנימית.

המצבר פה הוא מצבר קל במיוחד – ליתיום איון (Li-ion) מהסוד שיש בלפטופים וטיסנים , ומברגות מיקיטה טובות. המצבר יושב בתוך בית המצבר שמתלבש על צנור המושב בקלות.

אחרי שני הפעולות האלה, כל שנותר זה להוציא את 2 ידיות הבריקס הקיימות – פעולה המצריכה קצת מאמץ פיזי, כי הידיות שמושחלות על מוט הכידון, ידיות הגומי, תמיד יושבות בלחץ.

מכניסים את ידיות הבריקס החדשות, את מצערת לצד הרצוי (ימין בד”כ) ולבסוף מחברים את כל הכבלים באזיקונים למוט הכידון ולשלדה.

אין ספק שלכל הכבלים האלה צריך פתרון אסטתי יצירתי כלשהוא (צנור חשמל לבן??) .

תמונות של תהליך ההרכבה בקישור הזה.

זהו. הקיט הזה קצת חלש לטעמי, אבל יש שאמרו על הקיט שלי (350 וואט) שהוא קצת חזק מדי – אז אולי זה ענין של טעם. לת”א הוא מתאים בכל מקרה.

הנה מועדון ר”ג לטיסנים, חלק מקלוב התעופה לישראל. המועדון נמצא בביאליק 32 בר”ג , ואני מדריך בו בערבי שלישי את חוג המתחילים.

נראה קצת ריק? בואו להצתרף! המועדון פתוח לכיתות ה’ ומעלה, מקום נהדר לרכוש חברים, לפתח כישורי בנייה וללמוד איך עפים טיסנים. המון כיף! הטסות מתרחשות בימי שבת בבוקר, ללא תשלום נוסף, בונים טיסנים החל מהרמה הבסיסית ועד לדאוני ד-2 2.4 מטר אורך מתקדמים, ומשתתפים בתחרויות ארציות, והטובים אף זוכים ליצג את ישראל בנבחרות הנוער והבוגרים בתחרויות בינלאומיות. מר”ג השתתפו עד כב (ב-15 שנה האחרונות) כ-3 טיסנאים בנבחרות השונות

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to הסבת אופניים נוספת

  1. בלאל says:

    נראה לי רעיון טוב אבל עם מנוע יותר חזק ומהיר אני מוכן לפעולה המעשית

  2. בלאל says:

    איך מצטרפים למועדון

  3. בלאל says:

    בוקר טוב -אפשר לשאול אותכם כמה שאלות

  4. חנן says:

    כמובן! שאל –

  5. יאיר says:

    חנן, הייתי רוצה את המספר טלפון שלך אם יורשה לי .
    הייתי רוצה להתייעץ איתך בקשר לקניית אופניים חשמליות .
    מאוד אודה לך .
    yairmeir@gmail.com

  6. גולן says:

    שאלה..
    יש לי אופניים חשמליות עם קיט אחורי(המנוע בגגל האחורי)
    האם אני יכול להוסיף גם קיט קדמי?(אני רוצה לקבל יותר מהירות אם האופניים)

Leave a Reply

Your email address will not be published.