בטיחות ולמידה

גוור טולי (Gever Tulley) , המיסד של ה-Tinkering School (ביה”ד למתקנים/משחקים בתיקונים – התרגום המילולי של tinker = ניסיון (חובבני) לתקן, לנסות לתקן, לשחק עם) מדבר על הגל החדש של ילדים סופר מוגנים שאנו מגדלים, ומספר על 6 דברים מסוכנים שעלינו לתת לילדינו לעשות. האפשרות והחופש של הילדים להתנסות ולחקור הוא אומר, תגרום להם להיות חזקים וחכמים יותר, וכתוצאה מכך גם בטוחים יותר. הרשימה כוללת הדלקת אש, שימוש בסכין, פרוק מכשירים ועוד. בבי”הס של גוור ילדים באים לקיץ ובונים ומשחקים בדיוק לשם כך. הרעיון של גוור דומה מאוד לפרויקט אחר שאני מכיר בארץ, פרויקט עם פן אקולוגי מאחוריו, לעומת גוור , שפשוט חושב שאנו עושים עוול לילדינו (הוא מדבר לקהל האמריקאי כמובן, אך יש דימיון) על ידי גינון היתר שלנו. הפרויקט הוא שומרי הגן, פרויקט של שימור תרבויות אדמה, ע”י לימוד ילדים כיצד להפיק אש, לבנות חץ וקשת, להכין סכין, לשתמש באחת וכדומה.שומרי הגן מקיים גם סדנאות למבוגרים מביניכם שהיו רוצים ללמוד את האומנויות הללו!

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to בטיחות ולמידה

  1. alon says:

    tinker is not neccessarily amatuer, it just means playing/disassembling/otherwise changing something to learn or improve it (think the mote in gods’ eye). other then that sounds cool.

Leave a Reply

Your email address will not be published.