התפלגות משאבי הברוקולי בעולם

ראיתי עכשיו הרצאה נוספת של שי אגסי ב-TED. אגסי מרצה מצוין באנגלית (לא חושב ששמעתי אותו בעברית), וההרצאה, וגם הראיון עימו מענינים ומלהיבים. זוהי כמובן לא הנוסחה לפתרון בעיות התחבורה, הצעד הראשון בשביל זה הוא לא צעד טכנולוגי אלא צעד תפיסתי, המכניס את התחבורה הציבורית למקום הראשון. אבל כשיטה להפעלת תחבורה פרטית אני חושב שהוא בכיוון הנכון.

לאון, חבר אוסטרלי שלומד איתי במכון וויצמן הביא לי קישור להרצאה של Ian Lowe, מרצה אמריטוס מהאוניברסיטה שלאון למד בה באוסטרליה, מוסד סביבתי היפי לפי תאוריו. הקשבתי להרצאה הזו פעמיים. איאן מדבר ארוכות ומפורטות על הצורך המידי בשינוי אמות המידה שלנו, הדרך בא אנו משתמשים במשאבים ובאנרגיה. באיזשהוא קטע הוא מצטט מרצה מאוניברסיטה אמריקאית (stanford, prichard daily) שנשאלה האם היא חושבת שיש קשר כלשהוא בין הפלישה האמריקאית לעירק לבין כלכלת הנפט. היא שאלה את המראיין כמה הוא חושב שארה”ב היתה מתענינת בעירק אם לעירק היה 10% מרזרבות הברוקולי של העולם?! זה שיעשע אותי מספיק בשביל לגזול את ה-15 דקות שהייתי צריך כדי להמיר את התפלגות הרזרבות המוכחות של נפט בעולם בחתיכות ברוקולי בגדלים המתאימים.

בשביל המפה האמיתית – תעתיקו את הקישור למטה –

http://graphs.gapminder.org/world/#$majorMode=map$is;shi=t;ly=2003;lb=f;il=t;fs=11;al=50;stl=f;st=f;nsl=t;se=t$wst;tts=C$ts;sp=6;ti=2007$zpv;v=0$inc_x;mmid=XCOORDS;iid=phAwcNAVuyj1jiMAkmq1iMg;by=const$inc_y;mmid=YCOORDS;iid=phAwcNAVuyj2tPLxKvvnNPA;by=const$inc_s;uniValue=8.21;iid=pyj6tScZqmEfJfS1WYrLeBA;by=ind$inc_c;uniValue=255;gid=CATID0;by=grp$map_s;sma=49;smi=2.65$cd;bd=0$inds=i104_r,,,,,,

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.