practical wisdom is moral skill and moral will – aristotle. מוסר ועבודה

איזה שבוע מלא. חזרתי עכשיו מכנס האנרגיה באילת, שאירגן נועם אילן – “פרויקטור אנרגיות מתחדשות, מועצה אזורית חבל אילות-אילת, מנהלת האנרגיה המתחדשת” – חבר, שמתפעל את אחד התפקידים היחידים במועצות אזוריות שמטרתו לקדם את השימוש, והמחקר באנרגיות מתחדשות באזור שלו. ואילת-אילות (100 ק”מ אחרונים של הארץ) משופעים הן בקרינת שמש (2200 קוט”ש לקילוואט מותקן בשנה, לעומת 1600 בתל אביב למשל) ורוח (6.5 מטר לשניה בגובה 50 מטר, לעומת 4.5 בתל אביב למשל, אך כמעט 8 ברמת הגולן). הכנס חיבר אנשים מהתעשיה והממשל, ובעיני שידר אופטימיות סולארית שכזו. הרבה מילים שחזרו על עצמן, אבל גם הרבה מילים חזקות וחדשות על מחויבות לאומית לנושא (פואד – 10% מתחדש עד 2020), ועל מחויבות ותוכניות בין לאומיות וראיה ארוכת טווח של ממשל אובאמה (Ken Zweibel שדיבר על תחבורה חשמלית-סולארית בקנה מידה כלל אמריקאי). הוצג תעריף חדש לטורבינות רוח קטנות, שיש לי הרבה מה לומר עליו, אבל הוא צעד בכיוון הנכון. סיירנו גם בתחנה הסולארית תרמית הראשונה בעולם שמפעילה טורבינת גז , חלק מהחזון לפארק אנרגיה מתחדשת בתמנע.
צילמתי כל מיני קטעים, ואני אשים באתר בהמשך השבוע קטעים ערוכים של סיבוב בתערוכה עם הסברים קצרים על הטכנולוגיות השונות והשחקנים השונים שנכנסו לשוק שלנו.

במה עוד עסקתי השבוע (מלבד מחקר…)? בקואופרטיב האנרגיה המתחדשת שאנו מקימים. אני מאוד נרגש מהמיזם, ורואה בו כהזדמנות הראשונה שלי לתרום באופן ישיר להקמה של מתקנים לייצור חשמל נקי וחסכון בייצור חשמל מזהם. אנחנו נעשה את זה באופן רווחי, וביחד. בשבוע הקרוב אנחנו נפגשים בפורום רחב יותר סביב 3 הנושאים המרכזיים שבבסיס הקמת הקואופרטיב – תכנית עסקית של הטכנולוגיות שכבר התכוונו עליהן (רוני סגולי מרכז), וועדה טכנית שתעסוק בטכנולוגיות שקיימות והן אופציה בשבילנו (אני מרכז), ובניית תקנון הקואופרטיב (רוני מרכז שוב).גם על כך – אכתוב מחר או מחרתיים.
בדרך חזרה, אתמול בלילה, ראיתי TED מכונן של Barry Schwartz , שזכור לטובה מ-TED קודם על החלטות ואושר.
זו בטח אחת ההרצאות הטובות שתשמעו השנה. הייתי מוסיף לה כתוביות – אבל זה יקח זמן שאני לא רוצה להשקיע כרגע. מישהו מתנדב?

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.