הרצאה של דיוויד מקיי בטד!

דיוויד מקיי, שכתב את הספר הנפלא “sustainable energy with out hot air” מעביר ב-18 דקות את התמצית של הספר שלו:

  • אם אנחנו רוצים להפטר מאנרגיה פוסילית אנחנו צריכים תוכנית עם מספרים ולא נפנופי ידיים. we need a plan that adds up
  • people can’t be “anti everything”
  • אנחנו צריכים שינויים תפיסתיים – אם זה שינויים התנהגותיים של הקטנת צריכה ואם זה שינויים בהבנה של הגודל של הפתרונות השונים שאנחנו צריכים.

דיוויד עובר בין השוואה של הצריכה של מדינות שונות לעומת שטח הקרקע שעומד לרשותן, לבין היכולת של מקורות האנרגיה המתחדשים (רוח, שמש, ביומאסה …) ולא מתחדשים אך לא פולטים פחמן (גרעין). פה חשוב להדגיש שהמספרים שלו עבור רוח כוללים את כל השטח בין הטורבינות – שטח שמשמש לחקלאות, או לטבע הקיים להמשיך כמותו. אח”כ דיוויד עובר לצד הצריכה ומדבר על 3 levers (מנופים/ידיות) שאנו צריכים להזיז – התייעלות בצריכת דלקים לחימום וקרור (“here’s a crappy typical British house – my house”), בתחבורה ובמודעות – להביט על שעון החשמל שלכם! (use a smart meter – be smart and periodically watch your meter).

צפיה מהנה!

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to הרצאה של דיוויד מקיי בטד!

  1. אז מה המספרים לישראל? מה הצריכה הממוצעת לנפש, מה הצפיפות של אנשים, וכמה שטח אנחנו צריכים ל-PV, ל-CPV, ל-Wind, ל-Nuclear?

Leave a Reply

Your email address will not be published.