לגדל אוויר נקי, esense וילדים ואופניים

מסעותי עם דקל אריקה

אתמול שמתי את עצמי בסיטואציה משעשעת, של סחיבת שני עציצים גדולים עם צמחים בגובה של יותר ממטר על הסבל של האופניים. למה? החלטתי (בעזרת השיעולים הבלתי פוסקים של בתי בעלת הברונכיט בין השאר) לממש את עצתו של Kamal Meattle ולהביא הביתה צמחים שידועים ממחקרו כמייצרים אוויר נקי. לא מימשתי עדיין ממש את עצתו, מכיוון שהוא מדבר על יותר צמחים ממה שאני מדבר. אני רכשתי את הצמחים במשתלה בהוד השרון (כחול ישראלי, המוכר היה בקיא בחומר ומאוד מאוד אדיב! על הכניסה להוד השרון בצד שמאל למי שמגיע מכביש 5 ויורד בכביש 40 לכיוון צפון). כמה זה עולה לשים את כמות הצמחים עליה ממליץ kamal?

  • דקל אריקה – (דקה 1:08 בוידאו) 4 דקלים בגובה כתף לאדם. עלה לי 110 ש”ח צמח אחד. אנחנו 2 אנשים (אני לא מחשיב את ביתי כי הראות שלה נושמות הרבה פחות, אז אני מניח שזה בטל ב-60) – יעני 880 ש”ח.
    • בנוסף – לנקות את העלים פעם ביום בערים מזוהמות, ופעם בשבוע במקום פחות מזוהם.
    • הוא הוציא אותם חוצה (מחוץ לבית – מרפסת למשל) פעם ב-3-4 חודשים
    • הוסיף דשן תולעים, או גידל הידרופוני. אני כנראה אדבוק בדשן תולעים.
  • סנסוויארה -שמות נוספים: כידונן תלת פסי (בעל המשתלה לא הכיר את השם הזה), או “mother in-law ear”. אגב – זה צמח טרופי ובפרו שמעתי גם את השם הזה…
    מה צריך? 6-8 צמחים לאדם. הצמחים צריכים להיות בגובה המותניים. זה עלה לי כ-50 ש”ח, כלומר עוד כ-800 ש”ח לערמה.
  • פותוס זהוב – הוא לא ציין בוידאו את הכמות המומלצת. אני לא קניתי את זה אגב, אלא לקחתי מאמי. אז אין לי מושג כמה זה עולה.

חוץ מזה, התקינו לי אתמול בעלות של 1000 ש”ח מתג חכם לדוד החשמלי, של חברת גרוף תעשיות, המוכרת אותו תחת השם esense. במה מדובר? מדובר בגוף חימום המכיל מדי טמפרטורה בכמה נקודות לאורך הדוד (מתאים רק לדודים עומדים). המדידה הזו מנותרת ע”י מעבד שנמצא במתג החדש שיותקן אצלכם, כשאתה המדידות הוא מקבל על גבי חוטי החשמל הקיימים. בעזרת המדידות האלה המתג החדש יכול להציג את אחוז המים החמים בדוד. מה זה מים חמים? המתקין לא ידע להגיד איזה טמפרטורה. למעשה – התרמוסטט המקורי עדיין קיים, כך שהוא מגביל ל-60 מעלות (המקסימום, אולי קצת יותר מזה) צלזיוס. הרעיון הוא שניתן עכשיו לתכנת את המתג לתת לכם אחוז מים חמים מסוים בשעה מסוימת ביום, בכל ימות השבוע או בחלק מהם (9 תכנותים ליום, ופשוט אפשר לכבות את התכנותים באיזה יום שרוצים או להשאיר אותם בכל הימים). איך אתם יודעים כמה אחוז מים זה טוב לכם? ניסוי וטעיה. אתמול יערה השתמשה ב-35%, וטענה שזה קצת קר לה (היא אוהבת להפוך לרמזור אדום במקלחת). לעומת זאת כשהיא יצאה המד הראה שנשארו 30% מים חמים. כלומר היא בענין של מקלחת קצרה, אך עם מים סופר חמים. המסקנה מזה היא כמובן שאנחנו צריכים דוד קטן יותר, אך מכיוון שזו דירה בשכירות זה לא יקרה.

it makes esense!
לבסוף, סתם כי זה משעשע אותי, ביתי בעלת הברונכיט מתחילת הפוסט, היא חובבת אופניים רצינית! תשאלו כמובן איך זה יכול להיות מכיוון שהיא רק בת 10 חודשים. אז כל מה שאני יכול לעשות זה להראות את התמונה של הברומפטון החשמליים המקופלים שלי, שעומדים בפינת הסלון, עליהם היא יכולה לגהור במשך דקות ארוכות תוך שהיא מסובבת את הפדלים או משחקת עם חוטים אלה ואחרים.

ילדה וברומפטון ירוקים חשמליים

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.