נותנים לשמש לעלות!

יש! זהו, לאחר זמן רב בו הנושא בדיונים, נכנס לתוקפו סוף סוף התעריף הירוק לייצור חשמל סולרי ביתי.
הנה כתבה כללית על הנושא.
כפי שכתוב, ההחזר על השקעה , בעקבות התעריף החדש, הוא בין 7-10 שנים.
אורך החיים, ואחריות היצרן, של פאנלים סולריים היא מעל 20 שנה. הממיר חי פחות זמן, אך ניתן להחליפו ועלותו שולית ביחס לפאנלים.
זו סיבה למסיבה, כי עכשיו, ניתן ע”י השקעה של 40,000-80,000 ש”ח לערך לקבל חשמל נקי מהשנה ה-7-10 ועד סוף חיי המערכת! כלומר 10 שנים של חשמל חינם ורווח נקי, תרתי משמע!

זוהי ארץ השמש, וכולי תקווה שכל מי שבבעלותו בית פרטי יקפוץ על המציאה, וה-50 מגא וואט שנקבעו כתקרה לסך ההתקנות שהמדינה תתמרץ, יגמרו לפני שאולמרט יספיק לשים עוד משהו במעטפה.

לפרטים, ולהזמנות – הנה רשימה חלקית של מתקינים :

www.solarpower.co.il
www.solari.co.il
www.interdan.com

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to נותנים לשמש לעלות!

  1. רוני סגולי says:

    הגיעו ימות המשיח

  2. רומן says:

    הכיוון הוא נכון והגיע הזמן.
    אך האנשים שמסוגלים להשקיע 40k-80k הם שיכבה מאוד ספציפית באוכלוסיה.
    אולי בבנית בית חדש אפשר להלביש את העלות המערכת על המשכנתא ולשלם ריבית דריבית במשך שנים אבל לא יהיה בזה שום חיסכון.
    מביאים אנרגיה זולה ונקיה למי שיש לו, כרגיל שכבת הביניים ומטה ימשיכו לשלם עבור החסכון של העשירים (10לפחות שנים חשמל חינם)

  3. חנן says:

    תסלח לי, אבל אתה מקשקש.
    לחסוך ולייצר חשמל ירוק – אלה שני דברים שונים.
    לחסוך בצריכת החשמל, ע”י השקעה בבידוד ואיטום חדרים, התקנת מספר יחידות מיזוג במקום מזגן מרכזי, סגירת חדרים בהם אתה לא נמצא ומיזוג רק החדרים הרלוונטיים – תחזיר את ההשקעה מהר, והיא מתאימה לכל שכבות האוכלוסיה (למעשה – היא כל כך יעילה בהקטנת חשבון החשמל, שלא ברור למה אנשים באוברדראפט תמידי לא עושים כך!)
    לייצר חשמל ירוק – יקר. לא כי מישהו מנסה להתנכל לעניים (לא בענין זה לפחות). הטכנולוגיה יקרה כרגע. והסיבסוד הופך אותה מיקרה, לנגישה לאוכלוסיה האמידה, כפי שאתה מציין בצדק.
    אבל החסכון בזיהום – כתוצאה מחדירת החשמל הנקי – מגיע ל כ ל שכבות האוכלוסיה!

Leave a Reply

Your email address will not be published.