שבועיים עם מעט שינה

עברו עלי. נולדה לה ביתי הבכורה, אחי הגדול ביקר בארץ, וטסתי לי לסדנא בארה”ב שהצריכה הרבה התכוננות. אני כותב מהסדנא למעשה, מהיום האחרון בה, אחרי הכרות עם הרבה אנשים מעניינים והיום אגלה כמה מהם מעוניינים ממש בסימולציות של אנרגיית רוח יחד עם OpenFOAM. אה – לא אמרתי על מה הסדנא – הסדנא הזו – the 6th OpenFOAM workshop – היא מפגש שנתי של קהילת ה-OpenFOAM העולמית. הנה מה OpenFOAM יודע לעשות –

מדובר בתוכנת סימולציה של משוואות הזרימה על שלל צורותיה, ובעצם כל משוואה דיפרנציאלית שניתן להגדיר על איזשהוא נפח. והיא תוכנה חופשית. כן, אני מסתובב סביב אחי התאום, שאוכל-שותה-נושם לינוקס בכמה עשורים האחרונים, מאז שהוא למד ללכת נדמה לי, והנה, אני מוצא עצמי סוף סוף במפגש של קהילה של קוד פתוח. די מדהים אני חיב לומר הקונספט הזה. אני כידוע, אקטיביסט – אבל בתחום אחר מאוד. ותמיד היו ותמיד יהיו דיבורים על “קהילה” בקרב תנועות ירוקות אלה ואחרות. הקונספט של קהילה של מפתחי ומשתמשי קוד הוא מאוד שונה, אבל הענין זהה – יש מערכת יחסים דו כיוונית בין כל חברי הקהילה, מהמקצוענים שאשכרה מבינים את הקוד הזה לכל שכבותיו, ועד למשתמשים כמוני שאולי יכתבו איזה פותרן למצב ספציפי (מיקום טורבינות רוח אוטומאטי אולי) ויפרסמו את הקוד לשימוש של כולם.

ואחרון חביב – ה-RepRap. פרויקט שאני לא בטוח מי מאחיי התחיל, אבל הביקור של אחי הגדול בארץ היה בסימן ה-reprap, ואני מצאתי את עצמי רץ בין חנויות מייסבים ופלדות (פעם אחרונה שביקרתי בהם היתה לבניית טיסנים. לפני ההההרבה זמן…) בשביל לעזור להם לבנות אותו. הנה כמה תמונות, ומתחת וידאו מבית היוצר שמסביר מה זה לעזאזל reprap. עוד קהילה תכלס!

 

 

About חנן

טיסנאי (חופשיים) שעשה הסבה תחביבית לטורבינות רוח קטנות אחרי הצבא (2001). בוגר הפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון (2006), ומכון ויצמן (Msc אנרגיה סולארית וארוסולים 2010), עוסק ועסק בתחום אנרגיית הרוח (בונה טורבינות רוח מ-2001) , אנרגיה סולארית (PV ותרמית), אופניים חשמליים (עוסק בתחום מ-2005) ואנרגיות מתחדשות בכלל. נכון ל-2011 - עושה דוקטורט בטכניון, בנושא "מיקום אופטימאלי של טורבינות רוח באזור הררי".
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.